Всяко велико изобретение, което познаваме и използваме сега, някога назад във времето е било просто една дръзка идея на нечий брилянтен ум, изпреварил своето време. Както историята помни, новите и революционни идеи невинаги са били приемани с разбиране от техните съвременници и минават години, докато те бъдат оценени по достойнство.
Днес електрическите тротинетки са едни от най-разпространените средства за придвижване в градска среда и се радват на все по-голям интерес. Тяхната интересна история, учудващо или не, започва преди почти цели два века и преминава през различни фази на развитие, докато стигнат до вида, в който ги познаваме днес.
Ако ви е интересно да разберете повече за историята на електрическите скутери и чие гениално хрумване са те, отправете се с e-Point на едно вълнуващо пътешествие назад във времето.
От къде започва всичко?
Трудно е да говорим за историята на електрическите скутери, ако преди това не споменем едно изобретение, дало основата за създаването на велосипедите, триколките и скутерите. През далечната 1817 г. известният изобретател барон Карл фон Драйс де Зауербрун от Германия, патентова първото двуколесно превозно средство, задвижвано от човек. То бързо предизвиква истински фурор и вдъхновява множество други ентусиазирани изобретатели да надградят и усъвършенстват вече създаденото от Зауербрун.
Появата на първите електрически скутери
Минават няколко десетилетия и постепенно транспортът се моторизира, а в навечерието на XX в. се появяват превозни средства, задвижвани с батерия. Идеята за първото индивидуално електрическо превозно средство е дело на Огдън Болтън-младши, който го патентова в Патентното дружество на САЩ през 1895 г.
Със сигурност, погледнато през призмата на това, което представляват електрическите скутери днес, изобретението на Болтън далеч не изглежда впечатляващо. Трябва да отбележим обаче, че за времето си то предизвиква истинска революция и дава поле за развитие на този тип превозни средства.
Прототипът на съвременните електрически тротинетки се появява през 1915 г. в Ню Йорк. Интересното при него е, че няма седалка, а водачът управлява прав - идея, която е запазена и до днес. Превозното средство, наречено Autoped е задвижвано от бензинов двигател, а любопитен факт е, че то се появява, повече от десетилетие преди да се появят първите светофари в САЩ и като цяло - регулацията на пътното движение.
Когато се появява Autoped, той е широко рекламиран и се превръща в истински фурор, намирайки изключително широко приложение. Използван е от служители на полицията, от пощальоните. Също така, това необичайно за времето си превозно средство е било използвано и от дамите, за да улесни придвижването им из града.
Дори самата Амелия Еърхарт - първата жена летец, също е управлявала електрически скутер. Определено може да заключим, че още тогава този вид превозни средства да добре приети от обществото, заради предимствата, които предлагат.
Възходът на електрическите тротинетки
Съвременните електрически тротинетки, които днес виждаме почти навсякъде около нас, се появяват в началото на XXI в., а производителите непрекъснато работят, за да предложат нови и по-усъвършенствани модели, които в най-голяма степен да отговорят на нуждите на съвременния градски човек.
Доказателство за това са и новите модели електрически тротинетки от висок клас Kaboo Wolf Warrior, за които може да научите повече тук: https://eurica.me/2021/02/23/kaabo-wolf-warrier-mantis/.
Съвременните електрически превозни средства комбинират в едно удобство, практичност, лесно придвижване в градски условия и не на последно място се явяват като природосъобразна алтернатива на автомобилите.
Всички тези предимства вещаят едно светло бъдеще на електрическите тротинетки. Как ще се развият те в следващите десетилетия - предстои да видим!
Тази статия все още няма коментари